Zoeken in deze blog

vrijdag 25 maart 2016

'Een nieuwe lente en een nieuw geluid.'

Zonnestralen strelen mijn huid op deze eerste lentedag. Ik ben in een poëtische stemming. Maandenlang stuurden we elkaar elke dag gedichten. Ik ben een nuchter mens, maar sinds ik hem "ken" -via een datingsite, nooit gezien- ben ik een wandelende poëziebundel. Nog even en ik zie mijn geliefde in levende lijve.
Ik heb goed zicht op de voorbijgangers. Hij zal een dichtbundel in zijn rechterhand dragen. Een echtpaar passeert. De man werpt een steelse blik op mij en zijn vrouw sjokt achter hem aan. Ze hebben elkaar al jaren niets meer te zeggen ...

Dan zie ik hem, het kan niet missen. Hij loopt een tikkeltje voorovergebogen. Ik kan zijn ogen niet zien. Op zijn hoofd zie ik een kale plek. Hij draagt iets groots in zijn linkerhand. Dan tilt hij zijn hoofd op. Het eerste dat me opvalt is een vlassig baardje; zijn ogen zijn verscholen achter een donkere zonnebril. Mijn neiging op te staan en weg te lopen onderdruk ik. Dat zou al te gemakkelijk zijn. Hij zwaait met zijn dichtbundel en kijkt zoekend rond.

Opeens ziet hij mij en loopt op me af. Ik zie, dat er in zijn mond een paar tanden ontbreken. Zijn gelaatskleur is bleek. Hij kijkt me doordringend aan, gaat voor me op de grond zitten en pakt zijn gitaar. Hij begint te spelen en te zingen: een hemelse stem, zijn klanken betoveren me volledig.
Gesprekken om me heen verstommen. Mensen luisteren gebiologeerd naar zijn muziek. Een meisje begint te dansen en anderen sluiten zich spontaan bij haar aan. Het terras verandert in een grote dansende massa.
Hij staat op, neemt me bij de hand en ik laat me meevoeren met mijn minstreel.

Geplaatst op SchrijvenOnline bij wekelijkse schrijfopdracht #87 van Corrie Gramser:

Opdracht: Je hebt de lente in je bol en in een opwelling heb je een blind date geregeld op een terrasje op het Vrijthof. Jij zit al heerlijk in het zonnetje en er komt iemand aanlopen van wie je vermoedt dat het je date is. Schrijf een tekst(maximaal 300 woorden) over die eerste ontmoeting, waarbij je ervoor zorgt dat de ander goed in beeld komt.

http://www.schrijvenonline.org/forum/themaforums/wekelijkse-schrijfopdracht/131287

Geen opmerkingen:

Een reactie posten