Zoeken in deze blog

donderdag 18 februari 2016

Metamorfose


"Help je me nog even met mijn make-up?" vraagt Merel haar vriendin,
"Ja natuurlijk ...
Je ziet er weer prachtig uit."
"Ik ga nu, bedankt voor alles. Ik ben blij, dat je er elke werk weer voor me bent."

Merel doet de deur achter zich dicht en stapt haar auto in. Ze bekijkt zichzelf in de spiegel en ziet een stralende jonge vrouw met glanzende ogen, Wat een verschil met gisteren en de rest van de week. Een groot deel van de afgelopen dagen bracht ze in bed door. Het kostte haar de grootst mogelijke moeite om er elke dag een paar uurtjes uit te komen. Met veel pijn verzorgde ze zichzelf en haar huis.
Op zaterdwag is alles anders. Naar die dag leeft ze de hele week toe. Ze heeft haar dubbele medicatie ingenomen en voelt zich goed. Ze zoeft over de snelweg, neemt de afslag en staat voor zijn deur.
Als ze aanbelt, doet hij meteen open, alsof hij al achter de deur stond te wachten. Hij omarmt en kust haar.
"Hoe was je week, schat?"
"Druk, druk, maar wel leuk."
"Het is je niet aan te zien. Je ziet er weer geweldig uit. Kom op de bank zitten, dan maak ik koffie voor je.
Hoe krijg je het toch allemaal voor elkaar, een drukke baan, vaak in het buitenland en eruit zien als een prinses die haar bedienden het werk laat doen?"
"Tsja, dat is mijn geheim."
"Ik heb een verrassing voor je. Ik heb er lang over nagedacht en heb gesolliciteerd naar een baan bij jou in de buurt. En wat dacht je? Ik ben aangenomen. Eindelijk kunnen we elkaar vaker zien dan die ene zaterdag per week.
...
Hee, wat gebeurt er met je? Je trekt helemaal wit weg."


Geplaatst op SchrijvenOnline weekopdracht #82
"Een personage zag de hoofdpersoon nooit stuntelend door het leven gaan. Schrijf daar een verhaal over. Maximaal 300 woorden".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten