Zoeken in deze blog

maandag 8 februari 2016

Kom op Linda

Angst knijpt haar keel dicht. Haar kleding is doorweekt. Haar voeten lijken vastgenageld aan de grond. In de verte hoort ze een stem: “Hup, Linda.” Ze gilt en wordt badend in het zweet wakker.

“Hoe ging het deze week, Linda?”
“Elke nacht angstdromen en overdag doodmoe.”
“Hmm …”
“Op mijn werk ben ik zo bang om fouten te maken, dat er niets uit mijn vingers komt.”
“En waarom zou jíj geen fouten mogen maken?”
“Ik ben als de dood om een bok te schieten en dat ik uitgelachen word.”
“Bijzondere woordkeus.”
“Het schoot er zomaar uit.”
“Hmm …”
“Vertel eens: waarover gingen je nachtmerries?”

Ze staat weer in de gymzaal voor de houten bok. Haar gymleraar schreeuwt: “Kom op, Linda, springen nú.”

Verhaal geplaatst op 120w bij het thema Bok week 6 2016

Geen opmerkingen:

Een reactie posten