Zoeken in deze blog

woensdag 29 juni 2016

Love me tender (2)



Urenlang nipten we om de beurt aan het ene glas cola tot het halfvol was. Halfleeg kwam in ons woordenboek niet voor. Vanuit de verte lonkte verleidelijk de jukebox. Haar felgekleurde lichten wenkten ons:
'Kom en kies'
We hadden slechts één kwartje voor ons samen. We dubden eindeloos welke muziek er zou klinken, speciaal voor ons.

We liepen lachen naar de hoek en wierpen het kwartje in de glanzende gleuf.
Beurtelings stipten onze vingers de nummers aan die we hadden uitgekozen. Jij danste terug naar onze plaats; ik pakte je hand en danste met je mee. Het café was heel even van ons alleen.
‘Love me tender
love me sweet
never let me go’

zong Elvis
en we waren gelukkig.



Geplaatst op 120w/ bij weekthema "Jukebox'  29 juni 2016

Geen opmerkingen:

Een reactie posten